Ga naar de inhoud
  • Home
  • Meetings
    Vind de beste locatie voor uw bedrijfsmeeting

    Zoek een locatie in de Nederland, België of in de gehele Benelux.

    NEDERLAND
    BELGIË
    BENELUX
  • Events
  • Congres
  • Expotec
  • Incentives
  • MBE

    Het Meetings Business Event, georganiseerd door het eerste en grootste vaktijdschrift voor de MICE-markt: MEETINGS. Het MBE is een jaarlijks event voor iedereen die meetelt in de meetings- en congresindustrie.

    Aanmelden

    Aanmeldformulier Meetings Business Awards 2026

    Programma

    Meetings Business Awards 2026

    Locatie

    Locatie wordt eind 2025 bekend gemaakt

    Achtergrond

    Hét jaarlijkse congres voor alle MICE-professionals

    Eerdere editie's

    Vorige edities van de MBE

    Organisatie

    Het MBE is onderdeel van de mediaproductie van Brinkman Media Group

    Tijdens de bijeenkomst worden de MEETINGS Awards uitgereikt.

  • Awards
    Meetings Awards Logo
    MEETING ® Awards

    De publieksprijzen voor de beste MICE-locaties en -bedrijven

    Belangrijke Data

    Inschrijven, Nominaties, Stemmen & Uitreiking

    Achtergrond

    Sinds 2006 uitgereikt aan de beste MICE-bedrijven en locaties.

    Winnaars

    Uitslagen MEETINGS Awards Nederland en België

    Genomineerden

    Bekijk alle genomineerden voor de MEETINGS AWARDS 2025

    Stemmen

    Het stemmen op MEETINGS AWARDS 2025 is begonnen!

    U kunt weer stemmen!
  • Mediapakket
  • Nieuws
  • About

    ABOUT

    MEETINGS

    Contact

    BMG Business B.V.
    Nijmegen

    Filosofie

    Alle zakelijke aspecten van grote en kleine bijeenkomsten

    Doelgroep

    Hét Platform voor Print, Online & Ranking

    Abonnementen

    Abonneren op onze periodieken

    Team

    Ons team, de mensen achter MeetingsPlatform

    Disclaimer

    Eigendomsrechten en voorwaarden

Terug naar Nieuwsoverzicht

Categorie: Nieuws
23 januari 2023

Ontdek Bruisend Brussel met Visit Brussels en Mister Everywhere

Er valt altijd wel wat te beleven in de Belgische hoofdstad Brussel. De stad kent een grote historische, architecturale, gastronomische en culturele rijkdom. Deze mooie mix maakt de stad erg interessant voor meetings bij onze zuiderburen. Vanaf Utrecht ben je er met de auto in ongeveer 2,5 uur. Maar ook met de hogesnelheidstrein is de stad heel goed te bereizen - en zeker zo comfortabel wanneer je met een gezelschap reist. Redacteur Linda Reijs stapt in Rotterdam samen met Hélène Visser van Visit Brussels en Mark Witteman van Mister Everywhere en een groep genodigden op de Thalys voor een tweedaagse famtrip.

Vanaf Brussel Midi zijn we een klein half uurtje later in 5-sterren hotel Thon Bristol Stéphanie. De locatie is top, gelegen aan de beroemde Louizalaan op 600 meter van het metrostation Louiza en een paar minuten wandelen van de tram. Deze tweedaagse famtrip staat in het teken van enkele site inspections en activiteiten die je kunt doen ter ontspanning of voor het vergroten van de teamspirit tijdens een zakelijke bijeenkomst met een groep genodigden; zoals een bierproeverij, een stadswandeling en een fietstocht langs de Art Nouveau van de Europese Wijk. Thon Bristol Stéphanie De eerste site inspection is in het hotel waar we ook overnachten; Thon Bristol Stéphanie. Dit chique hotel maakt onderdeel uit van de Noorse hotelketen Thon Hotels en beschikt over meer dan 50 hotels in Noorwegen, Nederland en België. Het ecovriendelijke hotel biedt meerdere kamertypen en verschillende meetingszalen die geschikt zijn voor gezelschappen tot 400 mensen.


Hotel Amigo
Daarna stappen we vlakbij het hotel op de tram naar hartje Brussel. Na een uitgebreide lunch in het beste Italiaanse restaurant van Brussel, Ristorante BoCConi, bezoeken we de meetingrooms en enkele kamers van het aangrenzende 5-sterren HotelAmigo. Het hotel combineert kunst, cultuur, erfgoed en creativiteit. Leuk weetje: behalve zeer geliefd bij zakenreizigers is het hotel ook een fijne uitvalsbasis voor internationale artiesten, zoals The Rolling Stones en Coldplay. Van chique kamers tot presidentiële suites, Hotel Amigo combineert moeiteloos elegant design met eigentijds comfort, beeldende kunst en uitmuntende service. Het hotel beschikt over 5 meetingrooms. De Ambassador Room - de elegante, lichtovergoten balzaal - biedt plaats aan maximaal 250 afgevaardigden, met de mogelijkheid om de ruimte aan te passen voor kleinere evenementen. De vier vergaderzalen zijn stijlvol en functioneel ingericht, met veel daglicht en handige voorzieningen, terwijl het speciale businesscentrum beschikt over de nieuwste audiovisuele technologie en supersnelle wifi. Een bijzonder hoogtepunt is de eigentijdse vergaderruimte Brel; deze is gedecoreerd in botanische tinten groen en paars en biedt uitzicht over de geplaveide straten richting de Grote Markt.


Le 5 Grand Place
En dat brengt ons bij de volgende site inspectie: Le 5 Grand Place, gelegen aan de prachtige Grote Markt. Op de eerste verdieping kunnen tot 80 personen plaatsnemen in theaterstijl en tot 80 personen voor een cocktail dinner event. Een verdieping hoger kun je meetings en events organiseren tot max 150 genodigden met een schitterend uitzicht op het levendige plein en de historische gebouwen van de Grote Markt.


NIEUW: Belgian Beer World
Vanaf de Grote Markt wandelen we vervolgens naar de voormalige Beurs. Het monumentale pand staat op dit moment volledig in de steigers, maar in juli 2023 opent hier ‘Belgian Beer World’. Het biermuseum komt op de bovenste twee verdiepingen van het gebouw, met een heus dakterras, en moet de belangrijkste toeristische trekpleister worden. Er worden 400.000 bezoekers per jaar verwacht. Zeer geschikt om met een (zakelijk) gezelschap na tal van afspraken en meetings de dag af te sluiten met een gezellige pint.


NIEUW: Sparks
Onze laatste inspectie op dag 1 is de nieuwe start-up Sparks, welke is gelanceerd door vijf Brusselse ondernemers. We krijgen een verfrissendconcept te zien tijdens een tour door het gebouw. Sparks wil bedrijven helpen om hun doelstellingen niet alleen te halen, maar zelfs te overtreffen, met nieuwe vergadernormen en infrastructuur. De start-up beschikt over veertien gloednieuwe meetingrooms die elk hun eigenheid hebben in functie en design: de place to be voor meetings tot 250 personen. De eigentijdse meetingrooms zijn ingericht voor specifieke doelstellingen; of het nu gaat om een (in)formele vergadering, een spontane brainstormsessie, een conferentie, een livestream of een hackathon. De 2.500 m² van Sparks omvat ook een evenementenruimte, kiosken en een restaurant. Daarna sluiten we de dag af met een heerlijk diner bij Brasserie La Quincaillerie. Dit restaurant is prima met grotere gezelschappen te bezoeken.

Dag 2 in Brussel
De volgende ochtend stappen we na een uitgebreid ontbijt op de e-bike om de stad per fiets te verkennen. Met een gids fietsen we langs de Art Nouveau van de Europese Wijk en brengen daar een bezoek aan enkele venues.


Concert Noble
De spreuk ‘Never judge a book by it’s cover’ is zeker van toepassing op Concert Noble. Als je voor de ingang staat, raad je nooit wat voor historische waarde en ruimte er achter de voordeur schuilgaat. Je stapt namelijk terug in de tijd als je de enorme balzaal betreedt. Koning Boudewijn, Bill Gates, de Dalaï Lama… een greep uit de bijzondere ontmoetingen die hier plaatsvonden. Recepties, dansdiners, seminaries, congressen, concerten, defilés, presentaties… de prachtige Balzaal kan tot 600 personen ontvangen bij recepties. Natuurlijk is ook hier de mogelijkheid om zalen te combineren.


Résidence Palace

Vanaf Concert Noble pakken we de e-bike naar Résidence Palace waar je gebruik kunt maken van zeven multifunctionele zalen, diverse persruimtes en een ruim dakterras voor netwerkborrels, van waar je onder andere uitkijkt op het Europees Parlement. De goede cateringservice en state-of-the-art audiovisuele en technische uitrusting maken een meeting op deze locatie helemaal af.


The Hotel
De fietstocht eindigt met een bezoek aan 4-sterren The Hotel. Wist je dat… president Obama hier heeft geslapen? Dit super chique hotel biedt behalve een fantastische keuken - The Iris - ook fijne kamers. Hier vind je maar liefst 12 meetingrooms met een maximumcapaciteit tot 400 genodigden. The Hotel is eenvoudig te bereiken: minder dan 15 minuten vanaf Brussel Centraal Station, 20 minuten van de Brusselse luchthaven en beschikt over een eigen parkeergarage voor 120 auto’s. Overnachten kan in diverse kamertypen, van Superior tot Deluxe tot Panorama Suite. Na nog een stadswandeling langs enkele historische highlights in combinatie met een bier- en bonbonproeverij is het tijd om weer met de Thalys terug naar Rotterdam te reizen. Bedankt Visit Brussels en Mister Everywhere voor twee dagen Bruisend Brussel!

Deel dit bericht:

Gerelateerde berichten

Theater Almelo verhuurt zakelijke kantoorkamers
Nieuwe Mardaga uitbaters, de Limburgse ondernemers Giuliano Bruno, Jos Haumont en Luc Didden nemen nu ook Brasserie ’t Stasjon in As over.
Theater De Maagd zoekt steun via crowdfundactie
Beste vergaderlocatie van het jaar – Goud Corsendonk Hooge Heyde
Het bruist weer in de Beurs van Berlage
Inntel Hotels ontvangt keurmerk van Kiwa voor toetsing Covid-19 preventieve maatregelen
Congres- en Eventcentrum WILDLANDS ATLAS
BluePoint opent een gloednieuwe hightech ‘Green Key-Studio’ in Brussel
Opening The Pool als meest inspirerende hotspot van Leiden voor meetings & events.
Back to the future: Postillion Hotel Amersfoort Veluwemeer compleet vernieuwd
Loading...
VorigeVorigeOntdek Utrecht Region
VolgendeAmare, het wachten beloondVolgende

Contactgegevens

BMG Business B.V.

Bezoekadres
Kerkenbos 10-15E
6546 BB Nijmegen

Telefoon
+31 (0)24 760 06 60

E-Mail
info@brinkmanmediagroup.nl

©2025, Brinkman Media Group

Meetings

MEETINGS
MeetingsGuide
Meetings Locatie Top-500
International Conferences
Meetings Business Event
Meetings® Awards
Expotec
ExpotecGuide

Events & Showbizz

MEETINGS
Events & Showbizz
Events Awards
EventsGuide

Travel

TRAVEL – Business & Incentives
TravelGuide

Meetings Awards

Congres
Congrestheater
Evenementen
Teamactiviteiten
Supplier
Training
Vergader

Events Awards

Eventsbedrijven
Eventssupplier

Ranking

Meetingssterren

Privacy Statement
Linkedin Facebook Twitter Youtube Pinterest

Lid / Partner van: