Ga naar de inhoud
  • Home
  • Meetings
    Vind de beste locatie voor uw bedrijfsmeeting

    Zoek een locatie in de Nederland, België of in de gehele Benelux.

    NEDERLAND
    BELGIË
    BENELUX
  • Events
  • Congres
  • Expotec
  • Incentives
  • MBE

    Het Meetings Business Event, georganiseerd door het eerste en grootste vaktijdschrift voor de MICE-markt: MEETINGS. Het MBE is een jaarlijks event voor iedereen die meetelt in de meetings- en congresindustrie.

    Aanmelden

    Aanmeldformulier Meetings Business Awards 2026

    Programma

    Meetings Business Awards 2026

    Locatie

    Locatie wordt eind 2025 bekend gemaakt

    Achtergrond

    Hét jaarlijkse congres voor alle MICE-professionals

    Eerdere editie's

    Vorige edities van de MBE

    Organisatie

    Het MBE is onderdeel van de mediaproductie van Brinkman Media Group

    Tijdens de bijeenkomst worden de MEETINGS Awards uitgereikt.

  • Awards
    Meetings Awards Logo
    MEETING ® Awards

    De publieksprijzen voor de beste MICE-locaties en -bedrijven

    Belangrijke Data

    Inschrijven, Nominaties, Stemmen & Uitreiking

    Achtergrond

    Sinds 2006 uitgereikt aan de beste MICE-bedrijven en locaties.

    Winnaars

    Uitslagen MEETINGS Awards Nederland en België

    Genomineerden

    Bekijk alle genomineerden voor de MEETINGS AWARDS 2025

    Stemmen

    Het stemmen op MEETINGS AWARDS 2025 is begonnen!

    U kunt weer stemmen!
  • Mediapakket
  • Nieuws
  • About

    ABOUT

    MEETINGS

    Contact

    BMG Business B.V.
    Nijmegen

    Filosofie

    Alle zakelijke aspecten van grote en kleine bijeenkomsten

    Doelgroep

    Hét Platform voor Print, Online & Ranking

    Abonnementen

    Abonneren op onze periodieken

    Team

    Ons team, de mensen achter MeetingsPlatform

    Disclaimer

    Eigendomsrechten en voorwaarden

Terug naar Nieuwsoverzicht

Categorie: Interview, MEETINGS AWARDS
6 december 2021

Genomineerd als Beste Congreslocatie Jaarbeurs: Op weg naar de duurzaamste congres- en eventlocatie van Europa

Met 2,3 miljoen bezoekers per jaar speelt de Jaarbeurs in Utrecht een prominente rol in de Nederlandse evenementenwereld. Zowel de uitgebreide infrastructuur als de passie en ervaring van de medewerkers bieden alle mogelijkheden die de Jaarbeurs bijzonder geschikt maken voor de meest uiteenlopende activiteiten, live en online. Niet alleen voor grote beurzen, evenementen en shows maar zeker ook voor vergaderingen, workshops en trainingen.

Een rijke geschiedenis
De historie van de Jaarbeurs begint in 1916, toen de internationale handel stillag vanwege de Eerste Wereldoorlog. Er ontstond behoefte aan een centraal punt in Nederland waar het bedrijfsleven elkaar kon treffen. Vanwege de centrale ligging en goede bereikbaarheid werd Utrecht gekozen. Na meer dan 100 jaar is de Jaarbeurs nog steeds één van de meest toonaangevende beurs- en congresbedrijven in Nederland. 

Ruimte te over
We spraken met Niek Krebbers, Sales Jaarbeurs: Op weg naar de duurzaamste congres- en eventlocatie van Europa Manager Gast Events: “Onze ‘corebusiness’ is het organiseren en faciliteren van de meest uiteenlopende, bijzondere live ontmoetingen, van grote beurzen, evenementen, congressen en shows tot kleinschalige vergaderingen. Daarvoor beschikken we over veel ruimtes, met een totale oppervlakte van 100.000 m2 verdeeld over 11 hallen, vier aparte congrescentra en 30 kleinere vergaderzalen die kunnen worden aangepast aan iedere gewenste situatie. Voor online ontmoetingen zoals webinars en livestreams staat onze nieuwe ‘Jaarbeurs Studio’ ter beschikking.  Met onze samenwerkingspartners  in China en Thailand beschikken we ook over een uitgebreid nationaal en internationaal netwerk.”

Welkom in de congrescentra van de toekomst
Naast de beurshallen, het sfeervolle Beatrix Theater en de moderne vergaderzalen van Jaarbeurs MeetUp heeft Jaarbeurs congrescentra Media Plaza en Supernova ontworpen gericht op de toekomst. De congreszalen, foyers, break-out rooms bieden innovatieve toepassingen en ultramoderne faciliteiten op het gebied van beeldprojectie, geluidseffecten en slimme LED-verlichting. Een strakke of juist kleurrijke designinrichting geven elke ruimte een uniek karakter. Daarmee vormt iedere zaal een inspirerende omgeving die de zintuigen stimuleert en aanzet tot interactie. “Media Plaza omvat twee gebieden met meerdere zalen. Het Polar-gebied bestaat uit een warme ontvangstruimte, een grote, strak vormgegeven zaal en acht verschillende zalen voor bijvoorbeeld break-out sessies. Het Auditorium-gebied beschikt over meerdere zalen, zoals het kleurrijke Auditorium zelf, de Shuttle, de Bar-zone en verschillende break-out rooms. Supernova geeft een nieuwe dimensie aan iedere bijeenkomst. Met deze veelzijdige locatie hebben we een kennisknooppunt gecreëerd waarin alles draait om verbinding en de juiste energie. De congreszalen van Supernova nodigen uit tot ontmoeting en met elkaar in gesprek gaan. Supernova kent een ruimtelijk design, letterlijk en figuurlijk, die je bezoekers in een andere wereld doen belanden.”

Kernwaarden die onze klanten verder brengen
Jaarlijks worden vele vak- en publieksbeurzen georganiseerd door een enthousiast en ervaren team dat de weg weet en het verschil maakt als het gaat om deskundig advies, concrete tips en aanbevelingen. “We denken niet alleen mee over inrichting, uitvoering, inclusief horeca & cateringservice, maar kunnen klanten ook in contact brengen met de juiste doelgroep(en) en relevante partners uit ons netwerk waardoor er nieuwe kansen en groeimogelijkheden ontstaan. IJzersterke kernwaardes dragen in belangrijke mate bij aan ons succes. We zijn gastvrij, we willen dat onze klanten en hun gasten een warme en persoonlijke ervaring hebben, niet alleen online, maar zeker ook live. Daarnaast gaan we voor duurzaam in onze relaties met zowel klanten als leveranciers. Tenslotte spelen we slim in op ontwikkelingen, zijn we scherp, innovatief, denken en handelen oplossingsgericht. We vinden altijd een praktische manier om dingen wél mogelijk te maken.”

Pandemie bood kansen
“Ondanks de coronapandemie die iedereen heeft getroffen hebben we in 2020 in ons ‘Event & Exhibition Centre’ toch nog 22 beurzen, events en conferenties mogen organiseren. Ook mochten we meer dan 1200 vergaderingen ‘hosten’, hebben we online 60 eigen events georganiseerd en 57 livestreams gefaciliteerd. We hebben de crisis aangegrepen om flink te investeren in veiligheid, digitalisering, technologie, duurzaamheid en innovatie, zodat we ook de komende jaren net zo succesvol kunnen zijn als voor de crisis. Met onze eigen permanente Jaarbeurs Studio kunnen we onze klanten blijven helpen met het organiseren van professionele online en hybride events. Wat er ook gebeurt, bij de Jaarbeurs nemen we alle maatregelen die ervoor zorgen dat iedereen zich welkom voelt in een veilige omgeving.”

Focus op de talloze facetten van duurzaamheid
De Jaarbeurs maakt serieus werk van duurzaamheid. “Ons doel is helder: we willen de meest duurzame congres- en eventlocatie van Europa zijn. Met jaarlijks 2,3 miljoen mensen zijn we ons bewust van onze verantwoordelijkheid, we kunnen samen écht een positieve impact maken. We hebben een oprechte drive om het bedrijf een voortrekkersrol te laten nemen in de samenleving en in de evenementenbranche. Onderdeel daarvan is dat we ons nieuwe vastgoed bouwen in lijn met de 17 duurzame ontwikkelingsdoelen van de Verenigde Naties. Ook willen we de organisatie in alle facetten verduurzamen. We focussen hierbij op onze medewerkers, eigen events, horeca-assortiment, sociaal domein, afvalstromen en circulariteitskansen. Hierbij werken we samen met partners in duurzaamheid zoals ‘Greendish’, ‘Change.inc.’ en ‘Trees for All’. Belangrijkste is dat we dat samendoen met onze medewerkers, exposanten, bezoekers, organisatoren en leveranciers. Met een helder verhaal willen we iedereen verleiden te kiezen voor het duurzame alternatief. Met alle mensen die we jaarlijks ontvangen hebben we zeker een positieve impact op onze omgeving!”

Deel dit bericht:

Gerelateerde berichten

De Kring Roosendaal – De magie van een theater
Kinepolis België is met Antwerpen virtuele/hybride weg ingeslaan
Landcommanderij Alden Biesen is … back in business
Genomineerd voor een MEETINGS Award: MartiniPlaza
Woudschoten Hotel & Conferentiecentrum
Extra prijs voor Belgische deelnemers MEETINGS Awards
‘Relatiebeheer is nu belangrijker dan zaken doen’
Belmont: Goud bij de MEETINGS Awards
Congrescentrum Maitland, inspirerende locatie
De bronzen winnaars van de MEETINGS Awards 2020 in Nederland

Locatieprofiel

Loading...
Koninklijke Jaarbeurs
VorigeVorigeGenomineerd als Beste Vergaderlocatie: Kasteel Pietersheim
VolgendeGenomineerd als Beste Trainingslocatie: Kasteelhoeve de Grote HeggeVolgende

Contactgegevens

BMG Business B.V.

Bezoekadres
Kerkenbos 10-15E
6546 BB Nijmegen

Telefoon
+31 (0)24 760 06 60

E-Mail
info@brinkmanmediagroup.nl

©2025, Brinkman Media Group

Meetings

MEETINGS
MeetingsGuide
Meetings Locatie Top-500
International Conferences
Meetings Business Event
Meetings® Awards
Expotec
ExpotecGuide

Events & Showbizz

MEETINGS
Events & Showbizz
Events Awards
EventsGuide

Travel

TRAVEL – Business & Incentives
TravelGuide

Meetings Awards

Congres
Congrestheater
Evenementen
Teamactiviteiten
Supplier
Training
Vergader

Events Awards

Eventsbedrijven
Eventssupplier

Ranking

Meetingssterren

Privacy Statement
Linkedin Facebook Twitter Youtube Pinterest

Lid / Partner van: