Ga naar de inhoud
  • Home
  • Meetings
    Vind de beste locatie voor uw bedrijfsmeeting

    Zoek een locatie in de Nederland, België of in de gehele Benelux.

    NEDERLAND
    BELGIË
    BENELUX
  • Events
  • Congres
  • Expotec
  • Incentives
  • MBE

    Het Meetings Business Event, georganiseerd door het eerste en grootste vaktijdschrift voor de MICE-markt: MEETINGS. Het MBE is een jaarlijks event voor iedereen die meetelt in de meetings- en congresindustrie.

    Aanmelden

    Aanmeldformulier Meetings Business Awards 2026

    Programma

    Meetings Business Awards 2026

    Locatie

    Locatie wordt eind 2025 bekend gemaakt

    Achtergrond

    Hét jaarlijkse congres voor alle MICE-professionals

    Eerdere editie's

    Vorige edities van de MBE

    Organisatie

    Het MBE is onderdeel van de mediaproductie van Brinkman Media Group

    Tijdens de bijeenkomst worden de MEETINGS Awards uitgereikt.

  • Awards
    Meetings Awards Logo
    MEETING ® Awards

    De publieksprijzen voor de beste MICE-locaties en -bedrijven

    Belangrijke Data

    Inschrijven, Nominaties, Stemmen & Uitreiking

    Achtergrond

    Sinds 2006 uitgereikt aan de beste MICE-bedrijven en locaties.

    Winnaars

    Uitslagen MEETINGS Awards Nederland en België

    Genomineerden

    Bekijk alle genomineerden voor de MEETINGS AWARDS 2025

    Stemmen

    Het stemmen op MEETINGS AWARDS 2025 is begonnen!

    U kunt weer stemmen!
  • Mediapakket
  • Nieuws
  • About

    ABOUT

    MEETINGS

    Contact

    BMG Business B.V.
    Nijmegen

    Filosofie

    Alle zakelijke aspecten van grote en kleine bijeenkomsten

    Doelgroep

    Hét Platform voor Print, Online & Ranking

    Abonnementen

    Abonneren op onze periodieken

    Team

    Ons team, de mensen achter MeetingsPlatform

    Disclaimer

    Eigendomsrechten en voorwaarden

Terug naar Nieuwsoverzicht

Categorie: België
2 januari 2023

De week van… Simona Strakayova Hotelmanager van Corsendonk Hooge Heyde

Maak kennis met Simona Strakayova, de hotelmanager van Corsendonk Hooge Heyde in Kasterlee. Samen met haar team legt ze elke dag opnieuw haar hotelgasten in de watten, zorgt ze ervoor dat alles tot in de puntjes in orde is en tovert ze een alledaags hotelbezoek om in een onvergetelijke ervaring. Eenzijdig zouden we haar job allesbehalve noemen! Laat je daarom verbazen door de week van Simona.

Maandag
Ik zou er de klok op gelijk kunnen zetten, want om 9.00 uur stap ik de receptie van Hooge Heyde binnen. Een “Goedemorgen!” volgt en mijn laptop vindt al snel de weg naar mijn bureau waar de eerste taken van de dag tijdig worden afgerond. Hierna loop ik het hotel rond om met de chef van het restaurant en maître d’hôtel even af te stemmen hoe het weekend is geweest. Want als hotelmanager is het essentieel om over alles op de hoogte te zijn!
De rest van de dag is gevuld met administratieve taken die niet kunnen blijven liggen! Binnengekomen reserveringen worden bijgehouden, aanvragen die binnenliepen tijdens het weekend worden gefactureerd en shiftoverdrachten worden nagelezen. Tussen al die taken door, hou ik nog één heel erg belangrijk onderdeel in de gaten: het budget van het hotel.

Dinsdag
Corsendonk Hooge Heyde telt meerde meetingzalen. Het is de ideale locatie voor een productieve dag, midden in het groen. Dat hebben veel organisaties al begrepen want één van mijn wekelijkse taken is om deze meeting-aanvragen te verwerken en voor te bereiden. De zaal wordt gereserveerd en tot in de puntjes klaargezet en indien de organisatie graag blijft lunchen dan breng ik de chefs hierover op de hoogte! Ik werk niet alleen samen met het hotelpersoneel van Hooge Heyde, maar sta bijna dagelijks in contact met het overkoepelende team van Corsendonk Hotels. Belangrijke beslissingen over het hotel bespreek ik samen met de CEO/CFO en mag ik wekelijks een bezoekje verwachten van het sales-/marketingteam. Samen met hen stel ik acties op om het hotel nog extra te promoten. Denk maar aan een fotoshoot om de gloednieuwe wellness in beeld te brengen of een actie bij een externe partner.

Woensdag
Dankzij al het harde werk groeit het hotel sterk en hou ik regelmatig sollicitaties om nieuwe aanwinsten te zoeken voor het hotel. Als hotelmanager is het dus niet alleen belangrijk om nauwkeurig en gestructureerd te zijn. Je moet ook een uitstekende ‘People Manager’ zijn aangezien je voortdurend bezig bent met het aannemen, selecteren en begeleiden van hotelpersoneel.

Donderdag
Het hotel heeft een gloednieuwe feestzaal, ideaal voor huwelijks- of bedrijfsfeesten. Er stromen dan ook geregeld aanvragen binnen om hier een feest te organiseren en als hotelmanager leid ik hen met plezier rond. Als de gasten volledig verkocht zijn van de zaal met al zijn mogelijkheden, begin ik samen met mijn team aan de organisatie van het feest. Dit gebeurt met een sheet meeting, een vergadering waarin de komende feesten en de mogelijkheden ervan besproken worden.

Vrijdag
Tegen het einde van de week controleer ik of alles in orde is gebracht voor de events de komende week. Moeten er nog belangrijke zaken in orde gebracht worden zoals het ontwerp van een menukaartje? Dan neem ik even contact op met het grafische team! Geen enkel detail zie ik over het hoofd. In de tussentijd werk ik hard aan de kwaliteit van het hotel. Elke online review wordt nagelezen en kan een reactie verwachten, en uit de tevredenheidsenquêtes worden werkpuntjes gehaald om de kwaliteit nog te verbeteren. Benieuwd hoe de week van Simona er volgende week zal uitzien? Volg ‘@corsendonkhoogeheyde’ op Instagram voor een blik op het werk van Simona en haar team.

Deel dit bericht:

Gerelateerde berichten

Hotel Stiemerheide – The Urban Hotel & Golf Retreat 4*
Een dagje in de voetsporen van het team achter de Alden Biesen Zomeropera
De 100 beste locaties van België
Congresstad Brugge – UNESCO Werelderfgoedstad verrast met moderne touch
Landcommanderij Alden Biesen – Historie en heden maken de toekomst
28 Oktober : On Tour bij Center Parcs De Vossemeren in Lommel
Zeven tips voor MICE in Wallonië-Ardennen.
Sint-Pietersabdij – Een historische parel in Gent
De Belgische kust voor inspirerende meetings!
Faculty Club – Unieke historische setting
Loading...
VorigeVorigeBinnenkort van de pers: MEETINGS Locatie TOP-100 van België
VolgendeVergaderen in Kasteel Blauwhuis en Het KoetshuisVolgende

Contactgegevens

BMG Business B.V.

Bezoekadres
Kerkenbos 10-15E
6546 BB Nijmegen

Telefoon
+31 (0)24 760 06 60

E-Mail
info@brinkmanmediagroup.nl

©2025, Brinkman Media Group

Meetings

MEETINGS
MeetingsGuide
Meetings Locatie Top-500
International Conferences
Meetings Business Event
Meetings® Awards
Expotec
ExpotecGuide

Events & Showbizz

MEETINGS
Events & Showbizz
Events Awards
EventsGuide

Travel

TRAVEL – Business & Incentives
TravelGuide

Meetings Awards

Congres
Congrestheater
Evenementen
Teamactiviteiten
Supplier
Training
Vergader

Events Awards

Eventsbedrijven
Eventssupplier

Ranking

Meetingssterren

Privacy Statement
Linkedin Facebook Twitter Youtube Pinterest

Lid / Partner van: