Ga naar de inhoud
  • Home
  • Meetings
    Vind de beste locatie voor uw bedrijfsmeeting

    Zoek een locatie in de Nederland, België of in de gehele Benelux.

    NEDERLAND
    BELGIË
    BENELUX
  • Events
  • Congres
  • Expotec
  • Incentives
  • MBE

    Het Meetings Business Event, georganiseerd door het eerste en grootste vaktijdschrift voor de MICE-markt: MEETINGS. Het MBE is een jaarlijks event voor iedereen die meetelt in de meetings- en congresindustrie.

    Aanmelden

    Aanmeldformulier Meetings Business Awards 2026

    Programma

    Meetings Business Awards 2026

    Locatie

    Locatie wordt eind 2025 bekend gemaakt

    Achtergrond

    Hét jaarlijkse congres voor alle MICE-professionals

    Eerdere editie's

    Vorige edities van de MBE

    Organisatie

    Het MBE is onderdeel van de mediaproductie van Brinkman Media Group

    Tijdens de bijeenkomst worden de MEETINGS Awards uitgereikt.

  • Awards
    Meetings Awards Logo
    MEETING ® Awards

    De publieksprijzen voor de beste MICE-locaties en -bedrijven

    Belangrijke Data

    Inschrijven, Nominaties, Stemmen & Uitreiking

    Achtergrond

    Sinds 2006 uitgereikt aan de beste MICE-bedrijven en locaties.

    Winnaars

    Uitslagen MEETINGS Awards Nederland en België

    Genomineerden

    Bekijk alle genomineerden voor de MEETINGS AWARDS 2025

    Stemmen

    Het stemmen op MEETINGS AWARDS 2025 is begonnen!

    U kunt weer stemmen!
  • Mediapakket
  • Nieuws
  • About

    ABOUT

    MEETINGS

    Contact

    BMG Business B.V.
    Nijmegen

    Filosofie

    Alle zakelijke aspecten van grote en kleine bijeenkomsten

    Doelgroep

    Hét Platform voor Print, Online & Ranking

    Abonnementen

    Abonneren op onze periodieken

    Team

    Ons team, de mensen achter MeetingsPlatform

    Disclaimer

    Eigendomsrechten en voorwaarden

Terug naar Nieuwsoverzicht

Categorie: Nieuws
31 mei 2023

Grootste beurs en festival voor impactmakers komt naar Utrecht

De Impact Fair, het grootste evenement voor mensen, bedrijven en organisaties die een positieve impact willen maken, komt in 2024 naar Utrecht. Op 4, 5 en 6 april 2024 gaan de deuren van Koninklijke Jaarbeurs open voor iedereen die zich inzet voor een goed doel of actief is als sociaal ondernemer, voor iedereen die een eigen initiatief wil starten en voor al diegenen die hun eigen organisatie of bedrijf maatschappelijk relevanter willen maken. Op 14.000 m2 kunnen mensen aan meer dan 200 activiteiten deelnemen. Wereldwijd groeit het besef dat we moeten versnellen om de Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties in 2030 te halen. Dat vertaalt zich onder andere in nieuwe jaarverslageisen die vanaf 2025 gelden voor bedrijven (ESG). De Impact Fair wil aan de versnelling een bijdrage leveren, door mensen te inspireren tot actie en samenwerking te stimuleren.

Drie dagen lang kunnen jong en oud ervaren wat goede doelen, fondsen en social enterprises doen om de wereld mooier te maken en hoe je zelf in actie kunt komen. Bezoekers kunnen op de fair, een combinatie van festival, showcase beurs en conferentie, op een inspirerende en creatieve manier kennis maken met 'missiegedreven organisaties'. Ook krijg je als bezoeker praktische handvatten om zelf een beetje – of juist heel veel – verschil te kunnen maken in het dagelijks leven. De Impact Fair is ingedeeld in zestien paviljoens, waar in ieder paviljoen één van de in totaal 17 Sustainable Development Goals (SDG's) centraal staat. De fair zelf is gericht op doel 17: meer impact door samenwerking. Op de fair zijn talloze workshops te volgen, zijn er optredens van artiesten, innovatielabs en veel plekken waar mensen en organisaties nieuwe initiatieven en samenwerkingen kunnen uitwerken.

Niet praten, maar doen
De Impact Fair is een initiatief van maatschappelijk ondernemer Micha van Hoorn. Van Hoorn: "De Impact Fair geeft antwoord op de vraag: hoe kan ik zelf actief bijdragen aan een betere wereld? Omdat wij geloven dat iedereen iets kan doen, en wil doen, of je nu student bent of multinational. Het gaat nadrukkelijk niet om nog meer praten, maar om te laten zien wat je kunt doen of waar je je bij aan kunt sluiten. Hoe je tijd, geld of talent kunt inzetten voor planeet, mensheid en samenleving. Niet agenderen, maar etaleren. We willen ook nadrukkelijk een plek zijn waar mensen en organisaties elkaar kunnen vinden. Onze slogan is daarom: together we can accelerate the good in the world."

Een volledig circulaire fair
Jeroen van Hooff, CEO van Koninklijke Jaarbeurs: "De Impact Fair sluit naadloos aan bij de ambitie van Jaarbeurs om in 2030 de meest duurzame evenementenlocatie en organisator van Europa te zijn. Duurzaamheid is een onlosmakelijk onderdeel van onze strategie. Jaarlijks ontvangen wij gemiddeld 2,3 miljoen bezoekers. Ik ben ervan overtuigd dat we door hen te inspireren, te motiveren en te verleiden om duurzame keuzes te maken, verschil kunnen maken. Daarbij past de Impact Fair heel goed bij Utrecht. Utrecht is het kloppend hart van de gezonde samenleving met als missie om als regio een duurzame, positieve verandering teweeg te brengen. We gaan ook ons uiterste best doen om eraan bij te dragen dat de Impact Fair volledig circulair is."

Impact Conference
Op de eerste dag van de Impact Fair, donderdag 4 april, wordt de Impact Conference georganiseerd, gericht op het bedrijfsleven, goede doelen, fondsen, filantropen en beleidsmakers. In  interactieve meetups, workshops en inspiratiesessies komt een scala aan onderwerpen aan bod, zoals internationale best practices op het gebied van impact maken, samenwerking met goede doelen, de nieuwste trends in fondsenwerving en vrijwilligersmanagement, en ESG (Environmental, Social en Governance), de nieuwe richtlijnen die vanaf 2025 gaan gelden voor de jaarverslaggeving van bedrijven. Keynote speakers uit de hele wereld zorgen voor inspiratie en nieuwe inzichten.

Ook op vrijdag en zaterdag zijn er colleges, bijeenkomsten, innovatie labs en andere inhoudelijke sessies. Van Hoorn: "Dat doen we niet alleen, dat programma bouwen we samen met jongeren. Als zij al geen impactmakers zijn, zijn zij in ieder geval de impactmakers van de toekomst. We gaan met een groot aantal hogescholen, universiteiten, ROC's en andere opleidingen aan de slag. GenZ is aan zet."

  • De kick-off van de Impact Fair 2024 in Koninklijke Jaarbeurs. Foto: Michiel Ton
  • Micha van Hoorn, Jeroen van Hooff, Erben Oosting. Foto: Michiel Ton
  • Jeroen van Hooff, CEO Koninklijke Jaarbeurs, en Micha van Hoorn, maatschappelijk ondernemer, bezegelen de samenwerking voor de Impact Fair 2024. Foto: Michiel Ton

Deel dit bericht:

Gerelateerde berichten

BluePoint opent een gloednieuwe hightech ‘Green Key-Studio’ in Brussel
Koetshuis Nova Zembla, een unieke plek voor een bijzondere gelegenheid!
Museum Elburg
U kunt “thuiswerken” bij Oud London
De Venue Finder : Uniek concept voor meeting planners over gans de wereld
Expositie Woman, Life, Freedom! in De Nieuwe Bibliotheek
Kerstpakkettenmarkt 2022 bij The Beach!
Uitreiking MEETINGS Awards 2019 Nederland
Tien jaar DNK vernieuwt zakelijke markt
Wat mag er wel/niet vanaf juni/juli?
Loading...
VorigeVorigeDe KNVB Campus brengt uw meeting in beweging
VolgendeNa ús mem ús hynderVolgende

Contactgegevens

BMG Business B.V.

Bezoekadres
Kerkenbos 10-15E
6546 BB Nijmegen

Telefoon
+31 (0)24 760 06 60

E-Mail
info@brinkmanmediagroup.nl

©2025, Brinkman Media Group

Meetings

MEETINGS
MeetingsGuide
Meetings Locatie Top-500
International Conferences
Meetings Business Event
Meetings® Awards
Expotec
ExpotecGuide

Events & Showbizz

MEETINGS
Events & Showbizz
Events Awards
EventsGuide

Travel

TRAVEL – Business & Incentives
TravelGuide

Meetings Awards

Congres
Congrestheater
Evenementen
Teamactiviteiten
Supplier
Training
Vergader

Events Awards

Eventsbedrijven
Eventssupplier

Ranking

Meetingssterren

Privacy Statement
Linkedin Facebook Twitter Youtube Pinterest

Lid / Partner van: