Ga naar de inhoud
  • Home
  • Meetings
    Vind de beste locatie voor uw bedrijfsmeeting

    Zoek een locatie in de Nederland, België of in de gehele Benelux.

    NEDERLAND
    BELGIË
    BENELUX
  • Events
  • Congres
  • Expotec
  • Incentives
  • MBE

    Het Meetings Business Event, georganiseerd door het eerste en grootste vaktijdschrift voor de MICE-markt: MEETINGS. Het MBE is een jaarlijks event voor iedereen die meetelt in de meetings- en congresindustrie.

    Aanmelden

    Aanmeldformulier Meetings Business Awards 2026

    Programma

    Meetings Business Awards 2026

    Locatie

    Locatie wordt eind 2025 bekend gemaakt

    Achtergrond

    Hét jaarlijkse congres voor alle MICE-professionals

    Eerdere editie's

    Vorige edities van de MBE

    Organisatie

    Het MBE is onderdeel van de mediaproductie van Brinkman Media Group

    Tijdens de bijeenkomst worden de MEETINGS Awards uitgereikt.

  • Awards
    Meetings Awards Logo
    MEETING ® Awards

    De publieksprijzen voor de beste MICE-locaties en -bedrijven

    Belangrijke Data

    Inschrijven, Nominaties, Stemmen & Uitreiking

    Achtergrond

    Sinds 2006 uitgereikt aan de beste MICE-bedrijven en locaties.

    Winnaars

    Uitslagen MEETINGS Awards Nederland en België

    Genomineerden

    Bekijk alle genomineerden voor de MEETINGS AWARDS 2025

    Stemmen

    Het stemmen op MEETINGS AWARDS 2025 is begonnen!

    U kunt weer stemmen!
  • Mediapakket
  • Nieuws
  • About

    ABOUT

    MEETINGS

    Contact

    BMG Business B.V.
    Nijmegen

    Filosofie

    Alle zakelijke aspecten van grote en kleine bijeenkomsten

    Doelgroep

    Hét Platform voor Print, Online & Ranking

    Abonnementen

    Abonneren op onze periodieken

    Team

    Ons team, de mensen achter MeetingsPlatform

    Disclaimer

    Eigendomsrechten en voorwaarden

Terug naar Nieuwsoverzicht

Categorie: Personalia
12 september 2023

Koninklijke Jaarbeurs benoemt Marloes van den Berg tot Chief People & Sustainability Officer

Marloes van den Berg brengt in haar nieuwe functie meer dan vijftien jaar ervaring op het gebied van projectmanagement, event management, leiderschap en verandermanagement mee. Sinds september 2020 als Chief Sustainability Officer. Van den Berg startte in 2005 als management trainee en volgde het opleidings-/talentprogramma van Jaarbeurs. Jarenlang zette zij zich in als project- en development manager bij VNU Exhibitions Europe, onderdeel van Jaarbeurs. Van 2017 tot 2020 was ze binnen de organisatie werkzaam als Commercieel Directeur. Van den Berg studeerde International Business aan de Universiteit van Maastricht.

Duurzame toekomst door welzijn van mensen
Jaarbeurs zet continu stappen om in 2030 de meest duurzame organisator en facilitator van Europa te zijn. Jeroen van Hooff, CEO Koninklijke Jaarbeurs: “Om deze ambitie waar te maken hebben we onze eigen medewerkers hard nodig. Duurzaamheid gaat tenslotte ook altijd over mensen en HR is een van de vijf thema’s binnen onze duurzaamheidsstrategie. We maken daarom een bewuste keuze om de functies van Chief People Officer en Chief Sustainabililty Officer samen te voegen tot één gecombineerde functie.”

Het is voor het eerst dat Jaarbeurs beide vakgebieden samenvoegt. Marloes van den Berg: “Ik ben zeer vereerd om deze nieuwe rol binnen Jaarbeurs te bekleden. In mijn voormalige rol als Chief Sustainability Officer kwam ik de afgelopen jaren steeds vaker thema’s tegen die raakvlak of overlap hebben met ons HR-beleid. Denk hierbij onder andere aan diversiteit, inclusie, vitaliteit en duurzame mobiliteit. Ik verheug me erop om met mijn (commerciële) ervaringen vanuit mijn vorige functies een duurzame inclusieve organisatie neer te zetten waarin ik de focus leg op talent development.”

Verbindend leiderschap tussen klanten, leveranciers, bezoekers en medewerkers
Duurzaamheid gaat volgens Van den Berg over gedragsverandering. Marloes: “Gedragsverandering gaat niet vanzelf. Verbindend leiderschap is hierin zeer belangrijk. Dan heb ik het over alle stakeholders van Jaarbeurs: zowel klanten, leveranciers, bezoekers als onze eigen medewerkers. Intern moeten we samen staan voor onze eigen duurzaamheidsambitie en -plannen. Zo kunnen we onze klanten, leveranciers en bezoekers overtuigen en verleiden samen de handschoen op te pakken. Ik kijk ernaar uit dat ik mijn ervaring op het gebied van duurzaamheid, verandermanagement en de kennis van de industrie en organisatie kan toepassen in deze nieuwe functie. Voor mij een unieke kans om me bezig te houden met zowel het welzijn van onze eigen mensen als het bevorderen van duurzame praktijken in onze eigen activiteiten.” Van Hooff vervolgt: “Onze mensen en duurzaamheid zijn de twee krachtigste elementen die door alle activiteiten bij Jaarbeurs heen lopen. Beide elementen zijn noodzakelijk om oplossingen te vinden voor de meest urgente problemen van deze tijd. Door de jarenlange ervaring van Marloes in verandermanagement en haar uitgebreide kennis van duurzaamheid ben ik ervan overtuigd dat zij Jaarbeurs verder gaat helpen in haar missie om een toonaangevende duurzame organisatie te zijn.”

Samenstelling directie
Het directieteam van Koninklijke Jaarbeurs bestaat uit zes leden:

  • Jeroen van Hooff – Chief Executive Officer
  • Pascal van Gool –  Chief Financial Officer
  • Heiko M. Stutzinger – Chief Operations Officer
  • Marloes van den Berg – Chief People & Sustainability Officer
  • Corine Bos – Head of IT
  • Menno Overtoom – Head of Venue & Operations

Deel dit bericht:

Gerelateerde berichten

VNU Asia Pacific, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, verwelkomt Justin Pau als CEO
Nieuwe CEO Group Bruno
Jochem Schut nieuwe Head of Hospitality Koninklijke Jaarbeurs
Mirjam Mellegers nieuwe Manager Accountmanagement van concert- en congresgebouw de Doelen
Janneke Staarink neemt na zeven jaar afscheid van getransformeerde Doelen
Directieteam Visit Zuid-Limburg opnieuw ingevuld
Wat speelt hier?
Nieuwe eigenaar voor Garderens hotel
Nieuwe voorzitter Nico Scheepmaker Beker: Derk Sauer
Jeroen van Hooff, CEO Koninklijke Jaarbeurs, nieuwe voorzitter Utrecht Talent Alliantie

Locatieprofiel

Loading...
Koninklijke Jaarbeurs
VorigeVorigeMirjam Mellegers nieuwe Manager Accountmanagement van concert- en congresgebouw de Doelen
VolgendeIneke van de Laak nieuwe directeur Kruisherenhotel MaastrichtVolgende

Contactgegevens

BMG Business B.V.

Bezoekadres
Kerkenbos 10-15E
6546 BB Nijmegen

Telefoon
+31 (0)24 760 06 60

E-Mail
info@brinkmanmediagroup.nl

©2025, Brinkman Media Group

Meetings

MEETINGS
MeetingsGuide
Meetings Locatie Top-500
International Conferences
Meetings Business Event
Meetings® Awards
Expotec
ExpotecGuide

Events & Showbizz

MEETINGS
Events & Showbizz
Events Awards
EventsGuide

Travel

TRAVEL – Business & Incentives
TravelGuide

Meetings Awards

Congres
Congrestheater
Evenementen
Teamactiviteiten
Supplier
Training
Vergader

Events Awards

Eventsbedrijven
Eventssupplier

Ranking

Meetingssterren

Privacy Statement
Linkedin Facebook Twitter Youtube Pinterest

Lid / Partner van: