Ga naar de inhoud
  • Home
  • Meetings
    Vind de beste locatie voor uw bedrijfsmeeting

    Zoek een locatie in de Nederland, België of in de gehele Benelux.

    NEDERLAND
    BELGIË
    BENELUX
  • Events
  • Congres
  • Expotec
  • Incentives
  • MBE

    Het Meetings Business Event, georganiseerd door het eerste en grootste vaktijdschrift voor de MICE-markt: MEETINGS. Het MBE is een jaarlijks event voor iedereen die meetelt in de meetings- en congresindustrie.

    Aanmelden

    Aanmeldformulier Meetings Business Awards 2026

    Programma

    Meetings Business Awards 2026

    Locatie

    Locatie wordt eind 2025 bekend gemaakt

    Achtergrond

    Hét jaarlijkse congres voor alle MICE-professionals

    Eerdere editie's

    Vorige edities van de MBE

    Organisatie

    Het MBE is onderdeel van de mediaproductie van Brinkman Media Group

    Tijdens de bijeenkomst worden de MEETINGS Awards uitgereikt.

  • Awards
    Meetings Awards Logo
    MEETING ® Awards

    De publieksprijzen voor de beste MICE-locaties en -bedrijven

    Belangrijke Data

    Inschrijven, Nominaties, Stemmen & Uitreiking

    Achtergrond

    Sinds 2006 uitgereikt aan de beste MICE-bedrijven en locaties.

    Winnaars

    Uitslagen MEETINGS Awards Nederland en België

    Genomineerden

    Bekijk alle genomineerden voor de MEETINGS AWARDS 2025

    Stemmen

    Het stemmen op MEETINGS AWARDS 2025 is begonnen!

    U kunt weer stemmen!
  • Mediapakket
  • Nieuws
  • About

    ABOUT

    MEETINGS

    Contact

    BMG Business B.V.
    Nijmegen

    Filosofie

    Alle zakelijke aspecten van grote en kleine bijeenkomsten

    Doelgroep

    Hét Platform voor Print, Online & Ranking

    Abonnementen

    Abonneren op onze periodieken

    Team

    Ons team, de mensen achter MeetingsPlatform

    Disclaimer

    Eigendomsrechten en voorwaarden

Terug naar Nieuwsoverzicht

Categorie: Nieuws
19 juli 2024

Kijk nooit meer hetzelfde na een bezoek aan Museon-Omniversum

Museon-Omniversum laat mensen in haar nieuwe campagne anders kijken naar de wereld om hen heen. Gardeners ontwikkelde de merkstrategie en van daaruit de kleurrijke opvallende merkcampagne die zowel kinderen, jongeren als volwassenen activeert om open te staan voor nieuwe perspectieven.

Museon-Omniversum is een combinatie van een interactief museum en een grootbeeld filmtheater (Dome) in Den Haag, met als doel de bezoeker kennis bij te brengen en bewuster te maken van de wereld om hen heen. In het museum wordt met interactieve tentoonstellingen, hoopvolle verhalen en innovaties aandacht besteed aan thema’s die gelinkt zijn aan de Sustainable Development Goals (SDG’s) van de Verenigde Naties. In de Dome worden natuurdocumentaires en wetenschapsfilms getoond, zoals de bekroonde film van ‘Jane Goodall: Reasons for Hope’ en ‘Animal Kingdom’ vanaf 6 juli.

Kijk eens anders

Je zou dus kunnen zeggen dat je na een bezoek aan Museon-Omniversum dusdanig veel antwoorden hebt gekregen dat je niet meer hetzelfde naar de wereld kijkt. Met inzichten uit onverwachte hoek worden bezoekers geprikkeld om nieuwsgierig te zijn. Want alleen dan zie je wat er allemaal mogelijk is en kijk je anders dan voorheen. De nieuwe tagline - ‘kijk eens anders’ - past dan ook perfect.

De merkcampagne maakt gebruik van verschillende onderwerpen die terugkomen in de nog-altijd-groeiende-collectie van 313.000 voorwerpen: oorsprong, materiaalgebruik en het universum. Zo word je eerst op het verkeerde been gezet om vervolgens anders te kijken naar een kip, olifantenpoep of een satelliet. Naast het kleurgebruik en de opvallende onderwerpen is er gekozen voor speelse googly-eyes die het gevoel van anders kijken versterken. Ook geeft het de campagne een distinctive brand asset waardoor het museum in één oogopslag herkenbaar wordt.

In de social uitingen wordt gebruik gemaakt van toepasselijke muziek die als oorwurm blijft hangen, net als de geluidseffecten die je niet alleen anders laten kijken, maar ook anders laten horen.

Soraia Rodrigues, hoofd Marketing, Communicatie & Sales bij Museon-Omniversum: “De samenwerking met Gardeners voelde als een echte co-creatie; ontvankelijk en altijd met een open houding. Dit begon met de merkstrategie waarbij Gardeners met heldere sessies en interviews de inhoud wist te vangen en liet resoneren binnen de hele organisatie. Ook kwam dit goed terug in de creatieve uitwerking van de merkcampagne: een 1-op-1-reflectie van wat wij bieden met veel perspectief voor de toekomst. "Een mooi partnership dus!”.

Maira Evers, founder & managing director Gardeners: “Een mooi voorbeeld van een fijne samenwerking waarbij we van het team Museon-Omniversum de vrijheid en het vertrouwen kregen om vanaf merkstrategie tot en met de campagne-uitwerking samen te bouwen aan het nieuwe merk, om zo mee te kunnen werken aan een zo duurzaam mogelijke toekomst voor de volgende generatie.”

De campagne is live vanaf 1 juli en is te spotten in het straatbeeld van Den Haag, op snelwegmasten, display banners en op social media in je tijdlijn en de stories.

Credits

Klant: Museon-Omniversum, Soraia Rodrigues, Masja Brouwer, Thomas van de Sandt

Strategie, creatie, design & productie: Gardeners

DTP: Matthew van Ede van der Pals

Animatie: Tessa van Balen

Sound: Earforce

Mediabureau: Clever Media

Deel dit bericht:

Gerelateerde berichten

Hotel Erve Hulsbeek ontvangt Viersterren Superior classificatie
Doe mee met IBTM World Virtual!
Hard Rock Hotel Amsterdam American biedt Safe & Sound programma
Nieuw: De tafel van anderhalve meter
Schouwburg Amstelveen opent de zalen voor theatermakers
De Graaf & Cornelissen Entertainment gaat samenwerking aan met Sofitel Legend The Grand Amsterdam
DE KAAP – Dé plek voor onvergetelijke events!
BREAKING: TOBACCO Amsterdam de eerste event-locatie met een Michelin chef
Toekomst industrie is combinatie van live en hybride
De Bloemenbeek heropent restaurant voor hotelgasten
Loading...
VorigeVorigeBeeld & Geluid introduceert Speaksee: live ondertitelingstechnologie vanaf het najaar beschikbaar  
VolgendeEvent Case: afgestudeerden in het zonnetje gezet!Volgende

Contactgegevens

BMG Business B.V.

Bezoekadres
Kerkenbos 10-15E
6546 BB Nijmegen

Telefoon
+31 (0)24 760 06 60

E-Mail
info@brinkmanmediagroup.nl

©2025, Brinkman Media Group

Meetings

MEETINGS
MeetingsGuide
Meetings Locatie Top-500
International Conferences
Meetings Business Event
Meetings® Awards
Expotec
ExpotecGuide

Events & Showbizz

MEETINGS
Events & Showbizz
Events Awards
EventsGuide

Travel

TRAVEL – Business & Incentives
TravelGuide

Meetings Awards

Congres
Congrestheater
Evenementen
Teamactiviteiten
Supplier
Training
Vergader

Events Awards

Eventsbedrijven
Eventssupplier

Ranking

Meetingssterren

Privacy Statement
Linkedin Facebook Twitter Youtube Pinterest

Lid / Partner van: