Ga naar de inhoud
  • Home
  • Meetings
    Vind de beste locatie voor uw bedrijfsmeeting

    Zoek een locatie in de Nederland, België of in de gehele Benelux.

    NEDERLAND
    BELGIË
    BENELUX
  • Events
  • Congres
  • Expotec
  • Incentives
  • MBE

    Het Meetings Business Event, georganiseerd door het eerste en grootste vaktijdschrift voor de MICE-markt: MEETINGS. Het MBE is een jaarlijks event voor iedereen die meetelt in de meetings- en congresindustrie.

    Aanmelden

    Aanmeldformulier Meetings Business Awards 2026

    Programma

    Meetings Business Awards 2026

    Locatie

    Locatie wordt eind 2025 bekend gemaakt

    Achtergrond

    Hét jaarlijkse congres voor alle MICE-professionals

    Eerdere editie's

    Vorige edities van de MBE

    Organisatie

    Het MBE is onderdeel van de mediaproductie van Brinkman Media Group

    Tijdens de bijeenkomst worden de MEETINGS Awards uitgereikt.

  • Awards
    Meetings Awards Logo
    MEETING ® Awards

    De publieksprijzen voor de beste MICE-locaties en -bedrijven

    Belangrijke Data

    Inschrijven, Nominaties, Stemmen & Uitreiking

    Achtergrond

    Sinds 2006 uitgereikt aan de beste MICE-bedrijven en locaties.

    Winnaars

    Uitslagen MEETINGS Awards Nederland en België

    Genomineerden

    Bekijk alle genomineerden voor de MEETINGS AWARDS 2025

    Stemmen

    Het stemmen op MEETINGS AWARDS 2025 is begonnen!

    U kunt weer stemmen!
  • Mediapakket
  • Nieuws
  • About

    ABOUT

    MEETINGS

    Contact

    BMG Business B.V.
    Nijmegen

    Filosofie

    Alle zakelijke aspecten van grote en kleine bijeenkomsten

    Doelgroep

    Hét Platform voor Print, Online & Ranking

    Abonnementen

    Abonneren op onze periodieken

    Team

    Ons team, de mensen achter MeetingsPlatform

    Disclaimer

    Eigendomsrechten en voorwaarden

Terug naar Nieuwsoverzicht

Categorie: Nieuws
11 april 2023

Informeren, inspireren en activeren: Arjo versterkt de teamspirit met jaarlijkse kick-off bijeenkomst

Het hele jaar door staat de continuïteit van de zorg voorop voor de medewerkers van Arjo Nederland. Eenieder is druk in de weer in ziekenhuizen en verpleeghuizen. Maar tijdens de jaarlijkse kick-off komt iedereen samen om te verbinden met elkaar. Met de kick-off geeft het bedrijf het gevoel van verbondenheid een boost. José Story organiseerde de kick off dit jaar voor de vierde keer, zij vertelt hoe zij een ijzersterk programma samenstelde.

Arjo is een wereldwijd leverancier van medische hulpmiddelen. José Story is management assistent bij Arjo Nederland: “Onze kick-off was vorige week, dagelijks krijg ik nog positieve reacties van mijn collega’s. Zij vonden het programma en de locatie goed; ze vonden het fijn om elkaar te zien en ze zijn geraakt door onze keynote spreker.” In elk land waar  Arjo actief is, wordt jaarlijks een kick-off georganiseerd. José organiseert de bijeenkomst voor Nederland samen met haar collega Heleen Liedorp, marketing managerJosé: “Eind augustus zijn we begonnen met de plannen. Wat wordt het thema? Wat mag er niet ontbreken in het programma? Hoe kunnen we onze collega’s verrassen en verbinden? Na onze eerste brainstorm hebben we direct een beroep gedaan op het bureau Effectivents voor verdere ondersteuning. Met Lenny Klaassen en Ralph Minkels hadden we een jaar eerder erg fijn samengewerkt.”

Een ijzersterk programma
Effectivents kreeg de vraag om een aantal suggesties voor het programma aan te dragen. Lenny Klaassen: “José en Heleen legden direct een heel duidelijke briefing bij ons neer. Zij hadden hun doelen helder geformuleerd, dat maakt het voor ons makkelijker om met het juiste voorstel te komen. Zo wilden ze de collega’s in groepjes met elkaar laten strijden in een wedstrijd met klantgerichtheid als thema. Voor dat soort activiteiten denk ik dan direct aan Aaaaha! Bureau voor live communicatie, zij helpen ons vaker met de juiste werkvormen en workshopleiders. Ik vind hen goed in de combinatie van plezier mét inhoud. Met Aaaaha! kwamen we tot twee verschillende uitwerkingen van het programma en die hebben we voorgelegd aan Arjo.” José: “Van Lenny ontvingen wij al snel een compleet voorstel met twee keuze-varianten, die hebben wij besproken met ons Management Team. We kozen voor een pitch-competitie, waarbij onze medewerkers acties bedachten om verloren klanten terug te winnen. Dat pakte heel goed uit. We kregen meteen ook het gevraagde advies om onze eigen presentaties te bundelen in een dynamische talkshow.

Ons management team blikte terug en vooruit met talkshow-host Erik Peekel, die ook verhalen ophaalde bij de collega’s in de zaal. Dat gaf dit belangrijke programmaonderdeel sjeu en maakte het afwisselend. Onze bedrijfsplannen kwamen tot leven en ze worden nu beter begrepen.”De kick-off vond plaats in de Ceciliakapel van het conferentiehotel Kontakt der Kontinenten in Soesterberg. Bij aankomst ontving iedere collega een ingepakt cadeautje. Aan de start van het programma pakte iedereen dat tegelijkertijd uit. Er zat een hoodie in, die iedereen meteen aantrok. Het programma had als structuur informeren - inspireren - activeren. De talkshow met het Management Team was het eerste programmaonderdeel. Na de lunch volgde het inspirerende verhaal van keynote spreker Jaap Bressers. Tot slot ging men actief aan de slag in kleine groepjes in de pitchcompetitie. Bij die competitie deelde overtuig-expert Philip Walkate een aantal praktische inzichten en tips.

Carlosmomentjes
Diepe indruk maakte het verhaal van keynote spreker Jaap Bressers. Hij vertelde hoe iedereen vanuit zijn eigen rol het verschil kan maken voor anderen. Met een lach en een traan vertelde hij zijn levensverhaal. Op vakantie in Portugal liep Jaap, op 21-jarige leeftijd, een dwarslaesie op door een ongelukkige duik in zee. Zodra hij in paniek wakker werd op de intensive care kon verpleegkundige Carlos hem geruststellen door een hand op zijn schouder te leggen.

Het belang van dit menselijke gebaar was voor Jaap van onschatbare waarde. In zijn verhaal roept hij nu op tot dit soort kleine acties, die voor een ander een groot verschil maken, Carlosmomentjes. Goede professionele ondersteuning José: “Al 30 jaar organiseer ik evenementen, toch zou ik iedereen aanraden om professionele ondersteuning in te schakelen. Met Lenny en Ralph kan ik erop vertrouwen dat alles goed komt. Zij brengen hun ideeën, hun netwerk en hun ervaring in. Bovendien heb ik tijdens het evenement de rust om het management team bij te staan en zelf te genieten van het evenement.”

  • Lenny Klaassen, Effectivents
  • José Story, Arjo Nederland
    Lenny Klaassen,
  • Pitchworkshop – moodboards maken
  • Keynote spreker Jaap Bressers

Deel dit bericht:

Gerelateerde berichten

Koninklijke Jaarbeurs en Moonback ontwikkelen overzichtelijke hotelplattegrond van Utrecht
Rustige werkplekken bij Woudschoten
Forum Groningen. Verken de wereld, ontmoet de Toekomst
Inspirerend zakelijk aanbod én winactie in Friesland
Coronaproof Boijmans Ahoy drive-thru museum succesvol en schadevrij afgesloten
Hans Kazàn komt met inspirerende lezing dit najaar naar Nederland
Boijmans Ahoy drive-thru museum open
Van der Valk Hotel Gorinchem bereikt hoogste punt in de bouw
Conferentiehotel Kontakt der Kontinenten opent ‘KonneKt restaurant, bar en lounge’ met hybride evenement
Uitslagen EVENTS Awards 2020
Loading...
VorigeVorigeHoe doe je dat exposant, Circulair denken en doen op de vakbeurs
VolgendeTopconferentie voor duurzaamheids-wetenschappersVolgende

Contactgegevens

BMG Business B.V.

Bezoekadres
Kerkenbos 10-15E
6546 BB Nijmegen

Telefoon
+31 (0)24 760 06 60

E-Mail
info@brinkmanmediagroup.nl

©2025, Brinkman Media Group

Meetings

MEETINGS
MeetingsGuide
Meetings Locatie Top-500
International Conferences
Meetings Business Event
Meetings® Awards
Expotec
ExpotecGuide

Events & Showbizz

MEETINGS
Events & Showbizz
Events Awards
EventsGuide

Travel

TRAVEL – Business & Incentives
TravelGuide

Meetings Awards

Congres
Congrestheater
Evenementen
Teamactiviteiten
Supplier
Training
Vergader

Events Awards

Eventsbedrijven
Eventssupplier

Ranking

Meetingssterren

Privacy Statement
Linkedin Facebook Twitter Youtube Pinterest

Lid / Partner van: