Ga naar de inhoud
  • Home
  • Meetings
    Vind de beste locatie voor uw bedrijfsmeeting

    Zoek een locatie in de Nederland, België of in de gehele Benelux.

    NEDERLAND
    BELGIË
    BENELUX
  • Events
  • Congres
  • Expotec
  • Incentives
  • MBE

    Het Meetings Business Event, georganiseerd door het eerste en grootste vaktijdschrift voor de MICE-markt: MEETINGS. Het MBE is een jaarlijks event voor iedereen die meetelt in de meetings- en congresindustrie.

    Aanmelden

    Aanmeldformulier Meetings Business Awards 2026

    Programma

    Meetings Business Awards 2026

    Locatie

    Locatie wordt eind 2025 bekend gemaakt

    Achtergrond

    Hét jaarlijkse congres voor alle MICE-professionals

    Eerdere editie's

    Vorige edities van de MBE

    Organisatie

    Het MBE is onderdeel van de mediaproductie van Brinkman Media Group

    Tijdens de bijeenkomst worden de MEETINGS Awards uitgereikt.

  • Awards
    Meetings Awards Logo
    MEETING ® Awards

    De publieksprijzen voor de beste MICE-locaties en -bedrijven

    Belangrijke Data

    Inschrijven, Nominaties, Stemmen & Uitreiking

    Achtergrond

    Sinds 2006 uitgereikt aan de beste MICE-bedrijven en locaties.

    Winnaars

    Uitslagen MEETINGS Awards Nederland en België

    Genomineerden

    Bekijk alle genomineerden voor de MEETINGS AWARDS 2025

    Stemmen

    Het stemmen op MEETINGS AWARDS 2025 is begonnen!

    U kunt weer stemmen!
  • Mediapakket
  • Nieuws
  • About

    ABOUT

    MEETINGS

    Contact

    BMG Business B.V.
    Nijmegen

    Filosofie

    Alle zakelijke aspecten van grote en kleine bijeenkomsten

    Doelgroep

    Hét Platform voor Print, Online & Ranking

    Abonnementen

    Abonneren op onze periodieken

    Team

    Ons team, de mensen achter MeetingsPlatform

    Disclaimer

    Eigendomsrechten en voorwaarden

Terug naar Nieuwsoverzicht

Categorie: Bedrijfsfeest, Organiseren
27 februari 2023

Hoe organiseren we… een bedrijfsfeest

De feestdagen zijn achter de rug, het nieuwe jaar is al enkele weken geleden begonnen. Ongetwijfeld heeft u een of meer kerst- en nieuwjaarsbijeenkomsten meegemaakt. Was elke bijeenkomst geslaagd? Was het gezellig? Of had u al snel het idee dat het anders en vooral beter zou kunnen? In het eerste artikel van de nieuwe serie ‘Hoe organiseren we…’ bespreken we hoe we een leuk bedrijfsfeest kunnen organiseren.

Eigenlijk kan een bedrijfsfeest twee kanten op: of het wordt een daverend succes of het wordt een fantastische mislukking. In beide gevallen zal er nog lang over nagepraat worden. Vanzelfsprekend gaan we voor succes.

Wie en waarom?
Misschien kreeg u bij het lezen van de titel van dit artikel al de leukste ideeën. We gaan dit en we gaan dat en we kunnen zus en we doen zo. Heel goed. Noteert u die ideeën vooral ergens, maar leest u eerst dit artikel uit. De belangrijkste vraag is: voor wie organiseer je dit bedrijfsfeest? Het is altijd goed om u goed te realiseren wie er allemaal werkzaam zijn. Dat is goed voor de samenwerking en het kan voor een prettige werksfeer zorgen als u iets van de achtergronden van uw collega’s weet, bijvoorbeeld leeftijd, interesses, culturele achtergronden en gezinssituaties. Bedenkt u zich ook of u alleen voor uw collega’s of ook voor hun eventuele partners en kinderen iets organiseert. En mocht u overwegen, ook klanten uit te nodigen, dan zijn ook hun achtergronden van belang.

Voor wie is nu helder, maar met wie is ook een zinvolle vraag: betrek creatieve en praktische mensen bij het organiseren van het feest. Met een paar enthousiaste collega’s kunt u een< feestcommissie vormen. U staat er dan niet alleen voor en de kans op een daverend succes is vele malen groter. Naast wie is ook het waarom van het feest belangrijk: organiseert u een feest in het kader van een jubileum, klinkende resultaten of ‘gewoon, omdat het kan’ - of natuurlijk de beste kerstparty aller tijden…

Hoeveel?
U heeft nu een idee wie u uit gaat nodigen en waarom u het feest organiseert. De volgende vraag die beantwoord moet worden, is de vraag hoeveel mensen er komen. Allereerst bekijkt u hoeveel mensen er in totaal ‘in aanmerking komen’ voor een uitnodiging: hoeveel collega’s heeft u, komen er ook klanten en worden ook eventuele partners en kinderen uitgenodigd? Zorgt u ervoor dat mensen zich aanmelden. Dat geeft u het beste overzicht van hoeveel mensen er verwacht kunnen worden. Houdt u er ook rekening mee dat zo’n vijf à tien procent van de aangemelde gasten toch niet op komt dagen. Er kan altijd iets gebeuren, variërend van ziekte tot andere onverwachte redenen. Hoeveel is ook de vraag die betrekking heeft op de kosten. Hoeveel mag het feest kosten? Maak een goede begroting. Daar voorkomt u vervelende verrassingen mee.

Waar?
De volgende belangrijke vraag is waar u het feest gaat houden. Is dat op kantoor of gaan we naar een feest locatie elders? Een feest op een andere locatie geeft uw collega’s - uw gasten - veel sterker het gevoel dat men er echt even helemaal uit is. De locatie vergt een groot deel van uw budget, houdt daar bij het opstellen van de begroting rekening mee. Het aanbod aan locaties in Nederland is immens. De MEETINGS Locatie Top 500, die jaarlijks verschijnt, is de ideale gids voor wie een passende toplocatie zoekt. Een locatie moet passen bij uw idee van een feest: de grootte moet passend zijn bij het aantal gasten: niet te krap en zeker ook niet te groot. Ook moet de locatie passen bij de aard van het feest: wilt u een dansfeest, dan moet er een dansvloer zijn, maar ook ruimte voor de artiesten om zich voor te bereiden en even terug te trekken als dat gewenst of nodig is: een kleedkamer waar ze niet gestoord worden wordt erg gewaardeerd.

Licht en geluid moeten perfect in orde zijn. En voor wie (even) niet danst, maar wil genieten van het plezier van anderen, zijn gerieflijke zitjes onmisbaar. Ook de catering moet goed geregeld zijn. Immers, hoe geweldig een feest ook is, als de catering tegenvalt, zal dat letterlijk een wrange nasmaak geven, die lang in het geheugen van uw gasten blijft rondwaren. Een gezellige bar en smakelijke hapjes en drankjes voorkomen deze ellende. Veel locaties hebben goede contacten met evenementenbureaus, artiesten en cateraars. Daarom is het heel verstandig, van deze contacten en expertise gebruik te maken. Veel plezier en succes gewenst bij de voorbereidingen.

Deel dit bericht:

Gerelateerde berichten

Fokker Terminal – Smakelijke arrangementen voor de feestdagen
Loading...
VolgendeFokker Terminal – Smakelijke arrangementen voor de feestdagenVolgende

Contactgegevens

BMG Business B.V.

Bezoekadres
Kerkenbos 10-15E
6546 BB Nijmegen

Telefoon
+31 (0)24 760 06 60

E-Mail
info@brinkmanmediagroup.nl

©2025, Brinkman Media Group

Meetings

MEETINGS
MeetingsGuide
Meetings Locatie Top-500
International Conferences
Meetings Business Event
Meetings® Awards
Expotec
ExpotecGuide

Events & Showbizz

MEETINGS
Events & Showbizz
Events Awards
EventsGuide

Travel

TRAVEL – Business & Incentives
TravelGuide

Meetings Awards

Congres
Congrestheater
Evenementen
Teamactiviteiten
Supplier
Training
Vergader

Events Awards

Eventsbedrijven
Eventssupplier

Ranking

Meetingssterren

Privacy Statement
Linkedin Facebook Twitter Youtube Pinterest

Lid / Partner van: