Ga naar de inhoud
  • Home
  • Meetings
    Vind de beste locatie voor uw bedrijfsmeeting

    Zoek een locatie in de Nederland, België of in de gehele Benelux.

    NEDERLAND
    BELGIË
    BENELUX
  • Events
  • Congres
  • Expotec
  • Incentives
  • MBE

    Het Meetings Business Event, georganiseerd door het eerste en grootste vaktijdschrift voor de MICE-markt: MEETINGS. Het MBE is een jaarlijks event voor iedereen die meetelt in de meetings- en congresindustrie.

    Aanmelden

    Aanmeldformulier Meetings Business Awards 2026

    Programma

    Meetings Business Awards 2026

    Locatie

    Locatie wordt eind 2025 bekend gemaakt

    Achtergrond

    Hét jaarlijkse congres voor alle MICE-professionals

    Eerdere editie's

    Vorige edities van de MBE

    Organisatie

    Het MBE is onderdeel van de mediaproductie van Brinkman Media Group

    Tijdens de bijeenkomst worden de MEETINGS Awards uitgereikt.

  • Awards
    Meetings Awards Logo
    MEETING ® Awards

    De publieksprijzen voor de beste MICE-locaties en -bedrijven

    Belangrijke Data

    Inschrijven, Nominaties, Stemmen & Uitreiking

    Achtergrond

    Sinds 2006 uitgereikt aan de beste MICE-bedrijven en locaties.

    Winnaars

    Uitslagen MEETINGS Awards Nederland en België

    Genomineerden

    Bekijk alle genomineerden voor de MEETINGS AWARDS 2025

    Stemmen

    Het stemmen op MEETINGS AWARDS 2025 is begonnen!

    U kunt weer stemmen!
  • Mediapakket
  • Nieuws
  • About

    ABOUT

    MEETINGS

    Contact

    BMG Business B.V.
    Nijmegen

    Filosofie

    Alle zakelijke aspecten van grote en kleine bijeenkomsten

    Doelgroep

    Hét Platform voor Print, Online & Ranking

    Abonnementen

    Abonneren op onze periodieken

    Team

    Ons team, de mensen achter MeetingsPlatform

    Disclaimer

    Eigendomsrechten en voorwaarden

Terug naar Nieuwsoverzicht

Categorie: Nieuws, Interview
14 februari 2022

Diederick van Eeden: Klaar voor nog een gastvrije uitdaging

Het gloednieuwe Amare is geopend: Den Haag heeft een cultureel hart, dat past bij de ambities van de Hofstad. Eén van de drijvende krachten achter de commerciële exploitatie van dit cultureel paleis is Diederick van Eeden. In een uitgebreid gesprek met MEETINGS kijkt hij terug op zijn periode in Den Haag en blikt hij vooruit. Hij is klaar voor een nieuwe uitdaging: “Ik vind het leuk om van een locatie een commercieel succes te maken.”

Diederick van Eeden (1959) is, zoals hij zichzelf omschrijft, een “Haags jongetje”. Deze Hagenaar groeide echter ook grotendeels op in Twente en volgde een opleiding aan de Hotelschool in Maastricht – om vervolgens toch weer in Den Haag te gaan werken. Na enkele jaren bij onder andere het Kurhaus en het Bel Air Hotel (nu Marriott The Hague) te hebben gewerkt, begon hij Van Eeden Evenementen, dat later opgegaan is in Evenementenbureau Obession. Diederick: “Met mijn evenementenbureau heb ik een groot netwerk opgebouwd.”

Van Zuiderstrandtheater naar Amare
“En via dat netwerk kwam ik bij het Zuiderstrandtheater in Scheveningen terecht. Dit theater was de tijdelijke vervanging van de verschillende culturele locaties op het Spuiplein. Mijn opdracht zou aanvankelijk één jaar duren: zorg voor commercieel succes in dit theater.” Diederick ging aan de slag en zette het tijdelijke theater op de zakelijke kaart. Van een betonnen doos op een afgelegen stukje haven, waarvan iedereen zich afvroeg waarom daar eigenlijk een theater stond, maakte hij een succesvolle zakelijke locatie. “Mensen hadden het er naar hun zin,” zegt Diederick.
“En omdat hun zakelijke bezoek een succes was, kwamen dezelfde mensen ook steeds meer naar voorstellingen. Als projectmanager werk ik graag van A naar Z: je begint ergens en je werkt naar een bepaald doel. Dat doel is bereikt.” Het Zuiderstrandtheater zou tijdelijk zijn. Amare stond immers in de steigers – en niet alleen fysiek. Diederick zorgde ervoor dat Amare ook commercieel
al werd opgebouwd terwijl het pand nog niet eens klaar was. “Nog voordat er over gecommuniceerd werd, was ik al bezig met het promoten van Amare op zakelijk gebied”, vertelt Diederick. En het resultaat? Daar is Diederick terecht trots op: “Nationaal is dit goed gelukt. Veel mensen, die congressen en evenementen organiseren, kennen Amare. De vraag overstijgt nu al het aanbod.” Zonder valse bescheidenheid voegt hij eraan toe: “Ik durf wel te zeggen dat dit voor een groot deel mijn verdienste is geweest.”

“Als je samen aan iets bouwt, worden collega’s toch een soort familie van je”

Toekomst
Die verdienste zat ‘m onder andere in de werkwijze, die Diederick voorstaat: “Ik houd niet van hokjesdenken. Als de schoonmaak er toevallig niet is, kan ook de receptionist even een doekje over een paar tafels halen. Flexibiliteit is belangrijk, kijk over de grenzen van je eigen functie heen.” Op de vraag, of hij Amare gaat missen, is Diederick duidelijk: “Ja. Ik vind werken in een grotere organisatie erg fi jn en ik heb ruim zeven jaar met veel leuke collega’s samengewerkt. Als je samen aan iets bouwt, worden collega’s toch een soort familie van je.” Diederick wil graag nog jaren blijven werken in een gastvrije omgeving. “De G van gastvrijheid is me lief. Ik vind het heel leuk om dingen te organiseren. Op de middelbare school deed ik dat al met drive-in shows en jeugdwerk. Je organiseert iets om het mensen naar de zin te maken. De gast centraal is iets anders dan de organisatie centraal zetten – en dat laatste gebeurt, meestal onbedoeld en ongemerkt, helaas toch nog wel eens.” Over de toekomst is hij duidelijk: “Ik ben benieuwd wat er op mijn pad komt. Ik wil heel graag projecten doen waarbij een commercieel succes wordt toegevoegd aan een locatie. Dat kan een museum zijn of weer een theater of een totaal andere locatie. Met een frisse helikopterblik kan ik iets toevoegen.” Hij kijkt nog één keer terug op Amare: “Amare gaat het verschil maken. Deze locatie haalt geen gasten weg bij andere locaties in Den Haag, maar trekt meer mensen naar Den Haag. Hiermee gaan we Rotterdam als congresstad van de tweede plaats stoten.”
Rotterdam is gewaarschuwd…

Deel dit bericht:

Gerelateerde berichten

MartiniPlaza in Groningen heeft de ruimte
Utrecht Region: De drive naar live
‘Huidige situatie niet werkbaar’
Fokker Terminal: op alles voorbereid
Studenten leggen examens af in Flanders Expo & Antwerp Expo
Locals Arnhem mag zich Dutch Cuisine-Restaurant noemen.
Lieven Cooiman nieuwe artistiek leider van Flint
Zoë Jonker nieuwe Chef Bistro LOF 🌿
BedTalks literally takes place in bed
‘De Laurenskerk is voor iedereen toegankelijk geworden’ – afscheidsinterview Frank Migchielsen
Loading...
VorigeVorigeMeetings Awards België
VolgendeHasselt: Spraakmakende stad van de gastvrijheidVolgende

Contactgegevens

BMG Business B.V.

Bezoekadres
Kerkenbos 10-15E
6546 BB Nijmegen

Telefoon
+31 (0)24 760 06 60

E-Mail
info@brinkmanmediagroup.nl

©2025, Brinkman Media Group

Meetings

MEETINGS
MeetingsGuide
Meetings Locatie Top-500
International Conferences
Meetings Business Event
Meetings® Awards
Expotec
ExpotecGuide

Events & Showbizz

MEETINGS
Events & Showbizz
Events Awards
EventsGuide

Travel

TRAVEL – Business & Incentives
TravelGuide

Meetings Awards

Congres
Congrestheater
Evenementen
Teamactiviteiten
Supplier
Training
Vergader

Events Awards

Eventsbedrijven
Eventssupplier

Ranking

Meetingssterren

Privacy Statement
Linkedin Facebook Twitter Youtube Pinterest

Lid / Partner van: